Tworzenie konta
W celu utworzenia konta w Google Analytics przejdź na stronę: google.com/analytics a następnie kliknij na Zaloguj się w prawym górnym rogu ekranu.Logowanie
Na nowej stronie skorzystaj ze swoich danych do konta Google w celu zalogowania się do usługi (1). W przypadku, gdy nie posiadasz konta Google kliknij na Utwórz konto (2) i postępuj zgodnie z instrukcjami.Uwaga!
Jeżeli posiadasz prywatne konto Google, które nie jest powiązane w jakikolwiek sposób z Twoją stroną internetową, w celu uniknięcia komplikacji sugerujemy stworzenie oddzielnego konta dedykowanego pod serwis.Rejestracja
Na nowej stronie kliknij na Rejestracja. Wypełnij wszystkie pola formularza:- Co chcesz śledzić? Pozostaw opcję Witryna
- Nazwa konta Wpisz nazwę konta.
- Nazwa witryny internetowej Wpisz nazwę witryny - może być dokładnie taka sama jak nazwa konta. Jedyny wyjątek, jeżeli posiadasz lub będziesz posiadać więcej niż jeden serwis. Wtedy najlepiej nazwać nazwę konta nazwą firmy, a nazwę witryn tak jak serwisy.
- Adres URL witryny Adres Twojej strony internetowej. Pamiętaj o odpowiednim wyborze protokołu (http:// lub https://). W przypadku, gdy nie jesteś pewien swojego wyboru skopiuj adres swojej strony z adresu przeglądarki i wklej do notatnika. Pojawi się wtedy używany przez Twój serwis protokół.
- Kategoria branży Wybierz odpowiednią kategorię.
- Strefa czasowa raportowania Wybierz odpowiednią strefę czasową.
- Ustawienia udostępnienia danych Pozostawienie ich umożliwia przekazywanie danych do Google w celu poprawienia usługi (pierwsza i druga zgoda) oraz dostęp do konta dla działu technicznego w razie problemu (trzecia zgoda) lub specjalistom ds. konta w celu optymalizacji analizy (czwarta zgoda).
Po zakończeniu kliknij na Pobierz identyfikator śledzenia. Zapoznaj się z warunkami usługi, a następnie naciśnij przycisk "Akceptuję" w celu zaakceptowania warunków korzystania z usługi. Gratulacje! Właśnie stworzyłeś konto w Google Analytics. Powinna pojawić Ci się strona widoczna poniżej. Przejdź do: Powrót do strony głównej poradnika